Voordracht Leren.Hoe?Zo!

INTERACTIEVE (ONLINE) VOORDRACHT VOOR LEERLINGEN EN OUDERS!

Update: Omwille van de huidige veiligheidsvoorschriften is het ook mogelijk om de lezing als een online (live) webinar en/of digitaal leerpad voor leerlingen en ouders aan te bieden. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

In onze maatschappij wordt er heel wat van jongeren verwacht, zowel thuis als op school en daarbuiten. Ze krijgen meer informatie te verwerken dan ooit tevoren. Bovendien evolueert alles voortdurend. Als je bij wilt blijven in onze snel veranderende informatiemaatschappij, is levenslang leren de boodschap. Ook als je de schoolbanken al lang achter je hebt gelaten, moet je blijven leren. Daarom is het belangrijk dat jongeren leren hoe je die uitdaging het best aanpakt.

Leren. Hoe? Zo! helpt jongeren, ouders en leerkrachten hierbij op een boeiende en interactieve  manier op weg. Tijdens de voordracht staan we stil bij wat er allemaal komt kijken bij leren. Leerlingen en ouders ontdekken aan de hand van experimenten en concrete voorbeelden en het antwoord op de volgende vragen:

  • Welke factoren hebben een impact op het leerproces?
  • Hoe werkt je leermotor?
  • Hoe ontwikkel je een actieve en zelfstandige leerhouding?
  • Hoe ga je om met afleidingen?
  • Welke strategieën helpen je om op een goede manier aan de slag te gaan?
  • Hoe kun je als ouder je kind ondersteunen?

We bieden je wel heel wat praktische inzichtenvaardigheden en concrete tips aan die jongeren  kunnen helpen om hun leren in eigen handen te nemen!

Boek nu alvast deze voordracht op uw school!

De voordracht duurt ongeveer anderhalf uur (zonder pauze). Ze wordt verzorgd door Tommy Opgenhaffen, auteur van het boek "Leren.Hoe?Zo!" en "Mind The Map". Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring als leercoach in het secundair en hoger onderwijs en geeft al heel wat jaren workshops en lezingen voor jongeren, ouders en leerkrachten. De kostprijs bedraagt € 425,00 (vrijgesteld van btw) + kilometervergoeding (€0,35/km).

Doelpubliek: ouders en leerlingen derde graad lager onderwijs + eerste graad secundair onderwijs. Op aanvraag is het mogelijk om de lezing ook specifiek en op maat voor leerlingen van de tweede of derde graad secundair te organiseren.

Enkele reacties:

"Proficiat voor dit mooi initiatief! De moeite zowel voor kinderen als voor de ouders. Bedankt!"

"Leren.Hoe?Zo! werd een boeiende en leerrijke avond. We hadden een mooie opkomst van enthousiaste eerstejaars met hun ouders."

"De interactieve lezing van afgelopen woensdagavond, was absoluut de moeite waard! Boeiend gebracht!"

"Tof en praktisch gebracht. Je kon het reeds aan den lijve ervaren."

"We hebben echt genoten van de lezing, Hij was echt super, er was geen enkel moment dat je je verveelde. Je werd er direct in betrokken en dat was fijn."

"Een leerrijke avond met een bevlogen spreker. Top!"

"De lezing was een absolute voltreffer en zou m.i. verplicht moeten zijn voor alle leerlingen, zéker de leerlingen bij wie het leren wat moeizamer gaat ..."

"Wat zeer fijn was : mijn zoon was even geboeid als ik!"

Een datum aanvragen of een vraag stellen?