Inspiratiesessie Motiveren.Hoe?Zo!

  • Hoe kun je als leerkracht de motivatie versterken?
  • Werkt dezelfde aanpak wel voor elke leerling?
  • Bestaat er zoiets als goede en slechte motivatie?
  • Wat is de relatie tussen motivatie en leren?
  • Welke valkuilen zijn er?

Schrijf je in voor de inspiratiesessie Motiveren.Hoe?Zo! en ontdek het antwoord op deze vragen!

Overtuigingen oefenen een grote impact uit op hoe jongeren zich opstellen ten opzichte van school of in welke mate we ons inzetten om een bepaald doel te bereiken. De mate waarin jongeren gemotiveerd zijn en de aard van hun motivatie bepalen vaak hun inzet, aanpak of hoe ze omgaan met moeilijkheden. Maar wat houdt motivatie nu precies in? Welke vormen zijn er? Is het een kwestie van meer gemotiveerd te zijn of speelt de aard van de motivatie een rol? Wat is precies de link tussen motivatie en leren? Vanuit de zelfdeterminatietheorie worden heel wat praktische handvaten aangereikt waarmee je als leerkracht of leercoach aan de slag kunt om de goesting voor leren te versterken.

Schrijf je nu in voor de inspiratiesessie ‘Motiveren.Hoe?Zo!’. Je ontvangt de nieuwe editie van het boek en de toolbox waarin ook dieper wordt ingegaan op opvattingen over leren. Heb je het boek en de toolbox al in je bezit? Dan kun je je ook enkel inschrijven voor het webinar!

  • Meer weten over het boek? Klik hier.
  • Meer weten over de toolbox? Klik hier.

Door wie?

Tommy Opgenhaffen – Hij heeft ruime ervaring als docent en leercoach. Hij is coördinator onderwijsontwikkeling en digitaal leren aan de Arteveldehogeschool, en verantwoordelijke van het opleidingscentrum ‘Leren.Hoe?Zo!’. Hij is vaak gastspreker over leren, voor leerlingen, ouders en docenten, zowel in het lager, secundair en hoger onderwijs.

Voor wie?

  • leerkrachten lager en secundair onderwijs, docenten hoger onderwijs, studiebegeleiders, keuzebegeleiders, trajectbegeleiders, CLB-medewerkers;

Praktische informatie?

De inspiratiesessie vindt online plaats op woensdag 28 september 2022 (14u-15u30), donderdar 24 november 2022 (19u30-21u) en woensdag 1 maart 2022 (14u-15u30).

De deelnameprijs (inclusief het boek en de toolbox) bedraagt € 65 (inclusief btw) *. Wil je enkel het webinar volgen, dan bedraagt de deelnameprijs €20.

Schrijf je in voor 01/09/2002 en ontvang gratis een extra toolbox voor leerlingen (enkel geldig bij inschrijving met aankoop van het materiaal)

Nadat je bent ingeschreven ontvang je een digitale factuur. Van zodra we je betaling ontvangen hebben, sturen we je alvast het boek en de toolbox op. De link naar het webinar ontvang je enkele dagen voor aanvang van de sessie.

*Indien het boek en de toolbox naar Nederland moeten worden verzonden, bedraagt de deelnameprijs €75 (inclusief btw).

Je kunt kosteloos annuleren via e-mail (info@lerenhoezo.be) tot 1 week voor aanvang van het webinar of je laten vervangen door een collega. Zonder tijdige verwittiging wordt het volledige inschrijvingsbedrag aangerekend.

INSCHRIJVINGSFORMULIER

    terug naar vormingsaanbod