Leren Durven Coachen
Leerkrachten en docenten krijgen steeds meer de rol van coach. Ze verwachten dat leerlingen en studenten zelf hun stages, eindwerken en projecten in handen nemen. Maar hoe doe je dit nu concreet? Wat met studenten die liefst de leraar aan zet houden? Hoe zet je hen aan om zelf doelen te bepalen?
Dit boek reikt een helder coachingskader aan met rijke voorbeelden voor al de verschillende fases van de procesbegeleiding. Door gepast te reageren op wat de studenten op elk moment nodig hebben, werk je efficiënter en krijg je meer impact. Dit boek leert je ook om verschillende rollen op te nemen als coach en om studenten elkaar te laten coachen.
Tom Vandenberghe is docent agogische vaardigheden en creatieve coaching aan de Odisee hogeschool in Brussel. Hij begeleidt er stages en projectwerk. Hij is master-practitioner in NLP en gecertificeerd als integrale coach.
Johan De Wilde is lerarenopleider, onderzoeker rond levenslang leren en startende leraren bij Odisee. Hij coördineert er ook het project MyCompass.
Online Bootcamp – 17 februari 2022
Op 17 februari organiseert Lannoocampus een online bootcampus met beide auteurs. Hierin reiken Tom Vandenberghe en Johan De Wilde je een helder coachingskader aan met rijke voorbeelden voor de verschillende fases van procesbegeleiding.
Ze leren je over de verschillende rollen die je als leraar-coach kunt opnemen en hoe je leerlingen elkaar laat coachen. Je leert gepast reageren op wat je studenten nodig hebben en zo meer impact te genereren met je coaching.
We mogen 3 vrijkaarten (zonder boek) weggeven. Waag je kans voor 01/02/2022 via ons deelnameformulier. De winnaars worden persoonlijk verwittigd.