Pagina's
- #2 (geen titel)
- AI op school
- Bestelformulier Boek + Toolbox
- Bestelformulier Leren.Hoe?Zo!
- Bestelformulier Leren.Hoe?Zo! voor ouders
- Bestelformulier Leren.Hoe?Zo! voor ouders + toolbox
- Bestelformulier Mind The Map
- Broeiklas
- ChatGPT 27 november
- ChatGPT Sint-Lodewijk
- Contact
- De Bron – Tielt
- Edushop
- In de kijker
- Inloggen
- Inspiratiesessie ChatGPT 21 okt
- Inspiratiesessie Leren.Hoe?Zo! (20/11)
- Inspiratiesessie noteren 4/12
- Inspiratiesessies
- Leren.Hoe?Zo! toolbox
- Leren.Hoe?Zo! toolbox – bestelformulier
- Leren.Hoe?Zo! voor ouders
- Lezing 14 oktober
- Lezing Leren.Hoe?Zo!
- Masterclass AI – handout
- Masterclass AI (Weert)
- Masterclass generatieve AI – 29 november
- Nieuwe editie Leren.Hoe?Zo!
- Opname inspiratiesessie ChatGPT
- Over ons
- Privacybeleid
- Scholengroep 20
- Sibbo
- sint-guido
- Sint-Lievenscollege
- Sint-Paulus Herzele
- sitemap LerenHoeZo
- Studiedag GOTAK
- Vormingsaanbod
- Experttraject Leren.Hoe?Zo!
- Infosessie experttraject Leren.Hoe?Zo!
- inspiratiesessie “Ontwerp je eigen GPT!”
- Inspiratiesessie ChatGPT in de klas.Hoe?Zo!
- Inspiratiesessie Leren.Hoe?Zo!
- Inspiratiesessie Leren.Hoe?Zo! voor ouders
- Inspiratiesessie Motiveren.Hoe?Zo!
- Inspiratiesessie Noteren.Hoe?Zo!
- Masterclass Generatieve AI in de klas.Hoe?Zo!
- Voordracht Leren.Hoe?Zo!
- Workshop ChatGPT – EHB
- Workshop ChatGPT 2 sept
- Workshop ChatGPT 4okt
- Workshop leerstrategieën
Berichten per categorie
- Category: Algemeen
- Lessen uit de lockdown – John Hattie
- Hoe haal je meer uit de Think-Pair-Share werkvorm?
- Fouten markeren als verbeterstrategie
- Five ways to stop getting distracted | BBC Ideas
- Hoe maak je kennis cool?
- Lesopnames, hoe zinvol zijn ze?
- Les- en video-opnames herbekijk je beter niet meteen
- Gebaren maken tijdens het leren, helpt om bepaalde leerstof beter te begrijpen
- Eerst feedback, pas dan de punten!
- Hoe zorg je voor meer verbondenheid en betrokkenheid in je online les?
- Haal het maximum uit je hersenen
- Hoe betrouwbaar is ons geheugen?
- Sleutels voor effectief begrijpend lezen
- Waarom geloof jij fake news?
- Ben je slimmer als je dt-fouten maakt?
- Misopvattingen over leren
- Category: Boeken
- Category: Brein en geheugen
- Online inspiratielezing Jelle Jolles ‘De lerende tiener, zelfregulatie en het brein’
- Wanneer ben je echt volwassen?
- ‘The Teenage Brain: guide or inspire?’ | Jelle Jolles | TEDxAmsterdamED
- The theory of disuse and the role of forgetting in human memory
- Robert Bjork – The effect of context on memory
- Podcast Over Denken – Leer je brein leren
- What multitasking does to your brain
- How to use memory techniques to improve education
- How We Learn Versus How We Think We Learn
- Hoe kun je het beste leren?
- Kun je nou beter wel of niet multitasken?
- Category: Feedback
- Category: geheugen
- Category: Geheugentechnieken
- Category: Hoger onderwijs
- Category: lager onderwijs
- Category: Leerstijlen
- Category: Mediawijsheid
- Category: Mindset
- Category: Motivatie
- Category: Mythes over leren
- Category: Neurowetenschap
- Category: Omgaan met stress
- Category: Onderwijstechnologie
- Category: Onderwijswerkvormen
- Category: Onderzoek
- Category: Online onderwijs
- Category: podcast
- Category: Sketchnoting
- Category: Slaap
- Category: Studeerstrategieën
- Fouten merk je beter op als je een tekst hardop leest!
- Hoe help je leerlingen/studenten om betere notities te maken?
- Aan de slag in de klas met sketchnoting
- Leerstof beter verankeren met de +1 routine
- Waarom je van ‘spieken’ sneller leert
- Effectieve leerstrategieën: een overzicht op 4 handige fiches
- Five simple strategies to sharpen your critical thinking
- 10 tips voor een schitterend resultaat
- Betrokkenheid alleen volstaat niet om te leren
- Metacognition | Thinking About Thinking | Science of Learning Series
- Interleaving | Mixed Up Practice | Science of Learning Series
- Elaboration | How Expanding On Ideas Increase Outcomes | Science of Learning Series
- Dual Coding | Making Visuals Work | Science of Learning Series
- Retrieval Practice | Use Low-Stakes Tests To Promote Learning | Science of Learning Series
- Spacing | Revisit Material To Boost Outcomes | Science of Learning Series
- Category: Uitstelgedrag
- Category: Virtual Reality